Μελισσοκομία Για Αρχάριους: Πώς θα ξεκινήστε σωστά από την αρχή!

Αρκετοί είναι οι αρχάριοι μελισσοκόμοι που ξεκινούν δειλά δειλά τα πρώτα τους μελισσοκομικά βήματα. Δείτε σε αυτό το άρθρο πώς πρέπει να κινηθούν και ποιά μελισσοκομικά εργαλεία είναι απαραίτητα για ένα σωστό ξεκίνημα.

melissokomia gia arxarious

Το φθινόπωρο πολλοί αρχάριοι μελισσοκόμοι ξεκινούν να προμηθεύονται τα πρώτα τους μελισσοκομικά εργαλεία, για να ετοιμαστούν να μπούν δυναμικά στη Μελισσοκομία. Παρακάτω λοιπόν θα δούμε ποιά είναι τα βασικότερα μελισσοκομικά εφόδια, τα οποία καλείται να εφοδιαστεί ο νέος συνάδελφος, χωρίς να ξοδέψει μία περιουσία.

Το πιο απαραίτητο μελισσοκομικό εργαλείο είναι το καπνιστήρι. Αν η χρήση θα είναι για πολλά μελίσσια, προτιμήστε ένα επώνυμο ελληνικό (“Καπνιστήρι Παπαγιαννόπουλος“) καλής ποιότητας, που θα κρατήσει καιρό. Αν πρόκειται για 5-6 μελίσσια για το σπίτι, μπορείτε να κάνετε εξίσου καλή δουλειά και με φθηνότερο εισαγωγής.

fortwma kypselwn

Προσοχή στο φόρτωμα των πρώτων κυψελών!

Το ξέστρο είναι και αυτό απολύτως απαραίτητο για κάθε μελισσοκομικό χειρισμό. Καλό θα ήταν να έχετε 2-3 μαζί σας (ένα από αυτά μόνιμα στο αυτοκίνητο), ώστε αν κάπου το χάσετε (πολύ συχνό όταν περπατάς στη φύση) να μπορείτε να συνεχίσετε τη δουλειά σας με ένα εφεδρικό. Υπάρχουν πολλοί τύποι σε μελισσοκομικά ξέστρα: οι περισσότεροι ξεκινούν με ένα απλό και δοκιμάζουν αργότερα ξέστρο Αυστραλίας ή κάποια νέου τύπου. Πειραματιστείτε, δείτε ποιό σας βολεύει καλύτερα και αποφασίστε.

Το τρίτο μελισσοκομικό εφόδιο που χρειάζεται ο αρχάριος μελισσοκόμος, είναι μία μελισσοκομική στολή για την προστασία του από τα κεντρίσματα των μελισσών. Συνιστούμε για αρχή να προμηθευτείτε ολόσωμη φόρμα, που σας προσφέρει πλήρη κάλυψη. Σε περίπτωση που θέλετε κάτι πιό οικονομικό, υπάρχει το μελισσοκομικό μπουφάν, που φτάνει μέχρι τη μέση. Η απλή προσωπίδα συνίσταται για πιό έμπειρους μελισσοκόμους επειδή καλύπτει μόνο το πρόσωπο. Μπορεί όμως να είναι η εφεδρική μας, σε περίπτωση ανάγκης, όταν δηλαδή εάν η πρώτη σχιστεί σε κάποιο κλαρί ή χαλάσει κάποιο φερμουάρ.

Ο εξοπλισμός που ολοκληρώνει τη μελισσοκομία για αρχάριους είναι φυσικά η προμήθεια των πρώτων κυψελών. Εδώ οι επιλογές είναι πολλές: στις πλαστικές υπάρχουν 2 κατασκευαστές, ενώ στις ξύλινες πάνω από 20 εργοστάσια στην Ελλάδα.

Για τις πλαστικές, έχουμε μιλήσει σε προηγούμενο άρθρο, και μάλιστα έχουν μιλήσει για αυτές οι ίδιοι οι χρήστες τους. Αποτελούν μία εύκολη, ελαφριά και γρήγορη λύση (δεν απαιτούν βάψιμο) και το νέο μελίσσι μπορεί να εγκατασταθεί άμεσα.

melissokomia gia arxarious 2

Μετατρέποντας ένα Smart σε μινι μελισσοκομικό φορτηγό!

Για τις ξύλινες κυψέλες, συνιστούμε να προτιμήσετε επαγγελματία κατασκευαστή κυψελών, όπως ο κορυφαίος Παπαϊωάννου που συνεργαζόμαστε και όχι κάποιο απλό ξυλουργείο. Στη δουλειά μας δεν παίζει μόνο ρόλο η ποιότητα του ξύλου, αλλά και η ομοιομορφία των διαστάσεων, δηλαδή την επόμενη χρονιά οι διαστάσεις των τελάρων και των πατωμάτων να είναι ίδιες. Κάτι τέτοιο μόνο επιχειρήσεις με σύγχρονα μηχανήματα και εμπειρία δεκαετιών μπορούν να προσφέρουν. Τα πλαίσια να είναι καρφωμένα και στο πλάι του τελάρου, οι πάτοι να είναι από κόντρα πλακές θαλάσσης καλής ποιότητας ώστε να μη σκευρώνουν. Ρωτήστε άλλους μελισσοκόμους που εμπιστεύεστε, ψάξτε στο διαδίκτυο από σχόλια επαγγελματιών σε μελισσοκομικές συζητήσεις.

kypseles 3

Συνδιάζοντας Πλαστικούς Πάτους ΑΝΕΛ με ξύλινου ορόφους.

Και εμείς, ως Μελισσόπολις, είμαστε καθημερινά στη διάθεσή σας για να λύσουμε κάθε σας απορία, και να σας ξεναγήσουμε στα μελίσσια μας όποτε θέλετε.

Καλή αρχή!

Περιγραφή
Τίτλος
Μελισσοκομία Για Αρχάριους: Πώς θα ξεκινήστε σωστά από την αρχή!
Συγγραφέας
Περίληψη
Μελισσοκομία για Αρχάριους¨Αρκετοί είναι οι μελισσοκόμοι που ξεκινούν δειλά δειλά τα πρώτα τους μελισσοκομικά βήματα. Δείτε σε αυτό το άρθρο πώς πρέπει να κινηθούν και ποιά μελισσοκομικά εργαλεία είναι απαραίτητα για ένα σωστό ξεκίνημα.

  • sefismel

    Εγω ενδιαφερομαι και ενδιαφερομαι για πλαστικο κουτι το διπλό κατα προτίμηση !!και σε τι διαφέρει απο το μονό??

    • http://www.melissopolis.com/blog melissopolis

      Η μονή κυψέλη είναι αυτή που ξεχειμωνιάζει συνήθως, και αργότερα, όταν το μελίσσι μεγαλώσει την άνοιξη γίνεται διπλή (δυόροφη). Μπορείτε να ρωτήσετε λεπτομέρειες καθημερινά στο 2294033611, θα χαρούμε να σας ενημερώσουμε

      • sefismel

        Κυψέλη βασιλοτροφίας 8 βασιλισσώνΚυψέλη βασιλοτροφίαςΚυψέλη βασιλοτροφίαςΠλαίσιο από την κυψέλη βασιλοτροφίαςΠορτάκιαΈνα από τα 8 κυψελίδια

        Κυψέλη Βασιλοτροφίας 8 Βασιλισσών TECHNOSET
        Αν καταλαβα χρησιμεύει για την παραγωγή βασιλικου πολτου και ταυτοχρονα και για μέλι ??
        Και αργότερα την χτiζεις βάζεις και δευτερο κουτί απο πάνω ??
        Ευχαριστω